Lupahakemukset ja lomakkeet

Kun otat yhteyttä rakennusvalvontaan riittävän ajoissa, varmistat lupakäsittelyn sujuvuuden!

Rakennusvalvonnan yhteystiedot

""

Lupapiste – sähköinen asiointipalvelu

Pyydä ensisjaisesti neuvoja tai hae lupia sähköisen Lupapiste-palvelun kautta.

Lupapiste on asiointipalvelu, jossa voit hakea rakentamisen lupia ja hoitaa niihin liittyvän viranomaisasioinnin sähköisesti. Palvelu kokoaa kunnan viranomaisen, rakentajan, suunnittelijan ja muut rakentamisen ammattilaiset yhteen osoitteeseen. Hakemukset ja aineistot välittyvät päätöksentekoa varten suoraan kunnan järjestelmiin.

Lupapisteen kautta voi toimittaa rakennusluvat, toimenpideluvat, toimenpideilmoitukset, poikkeuslupahakemukset ja suunnittelutarvikeratkaisut.

Lupapisteen käyttö pähkinänkuoressa:

  1. Rekisteröidy palveluun ensimmäisen käyttökerran yhteydessä pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella ja kirjaudu tämän jälkeen sisään sähköpostiosoitteella sekä salasanalla.
  2. Hakemuksen tai kyselyn luominen: Valitse hankkeesi sijainti ja päätoimenpide. Tämän jälkeen pääset joko tekemään kyselyn hankkeeseen liittyen tai luomaan hakemuksen aiempien valintojesi pohjalta.
  3. Kutsu tarpeelliset tahot mukaan hankkeelle ”Osapuolet”-välilehdeltä. Kun henkilöt ovat hyväksyneet hankekutsun, voidaan heidän tietonsa valita mukaan hakemukselle ja täten säästytään turhalta näpyttelyltä. Huomiothan, että mikäli hankkeellesi vaaditaan pääsuunnittelija, vastaa hän pääsääntöisesti hankkeen edistämisestä ja viranomaiskommunikaatiosta Lupapisteessä.
  4. Tallenna hankkeelle siihen liittyvät tiedot ja dokumentit yhdessä muiden osapuolten kanssa. Kaikki kirjoittamasi tiedot tallentuvat automaattisesti hakemukselle ja voit jatkaa sen täydentämistä sinulle sopivana ajankohtana.
  5. Kysy tarvittaessa neuvoa viranomaiselta hankekohtaisen ”Keskustelu”-ikkunan kautta.
  6. Jätä hakemus eteenpäin viranomaiselle ”Hakemuksen jättäminen” -välilehdeltä.

Siirry Lupapiste-palveluun

Kunnan omia lomakkeita